Start automation

Om met de automatisering van mijn baan in Trainz tw leren kennen heb ik een rail ovaaltje bestaande uit 6 blokken gemaakt twee aan beide lange zijden en vier in beide ochten in elke bocht twee .De seinen staan juist opgesteld, De Track Circuit Markers (TCM) liggen onmiddellijk achter de seinen, dan zou volgens de logica in Trainz een loc, dan z0u bij het passeren van een sein het licht op rood springen en bij het voordeel van het tweede sein na het eerst gepasserde sein, dat eerste sein weer op groen en het seint, dat de loc dan passeert op rood. Deze logica wordt wel gevolgd op mijn rail ovaaltje, maar met de verkeerde lichten. Als een sein licht rood moet worden, dooft het seinlicht en het seinlicht dat van groen rood moet op rood staan.
Ik veronderstel dat de standaardwaarde van alle seinlichen bij aaanvang groen moet zijn en rood worden bij het doorgegeven door de loc van het eerste sein, zo ook het weede sein en dat bij het passeren van het derde sein volgende op het sein dat als eerste rood is geworden, het rood weer verandert in groen enz. Dus de logica van mijn rail ovaal is goed, maar de lichten regenen verdwenen en dat zou niet zo zijn, denk dat ik, als de standaardwaarde groen zou zijn. Een loc sopt ook niet voor een rood sein. Ik kan in de eigen schappen niets vinden, dat de standaardwaarde anders wordt ingesteld, zelfs in de TCM's. Ik kan hier dus wie zo niet aan veranderen. Als de logica klopt, zouden ook de lichten en het stopgedrag juist moeten zijn. Wie kan mij helpen om dit juist te laten functioneren?
N.B. Een volgende stap zou zijn om aan de beide lange zijden een inhaal spoor te maken, waarbij de locs om beurten het doorgaande spoor en het inhaal spoor berijden, waarbij de wisselstand hiervoor om beurten van recht door naar rechts afslaand gaat en de treinen om beurten stoppen aan het eind van het blok, dat zij berijden en tenslotte om het helemaal moeilijk te maken, dat een trein op de lange zijde wacht op een trein uit tegenover gestelde richting, totdat deze in zijn geheel gepasseerd is.

Back