A little tour of Japan

You are certainly in a choice place for so many good sports at the Olympics.
I am an avid fan of the road cycling and hope it's a great event after such a tough Tour de France.
Watch out for the Australian in the Women's Time Trial - Grace Brown. wonderful cyclist.
The items I was referring to are shown above in picture #393.
Cheers
Nick

Hi Franck.
Love the Toll ship.
Toll is the main shipper between the Australian mainland and Tasmania with ships that look just like yours.
Tasmania is where my fictional route is based. Been working on it since May 2002.

By the way I have just returned from 10 days in Japan.
So much of what I saw was familiar because of your releases - the street markings (especially the red pavement indicating a crossing coming up),
the arrows and bollards. The miles and miles of above ground freeways -fascinating.
We had several great train trips, local, subway and intercity.
I was particularly intrigued with the commercial signage - so much of it is English lettering - shops, offices, all the car dealers.
It was quite a contrast to France where it's all French.
I now appreciate your "little tour of Japan" more.
Disappointing it rained for the Opening Ceremony. Wonderful.
Cheer on the Aussies in the swimming. We will do very well.
Cheers
Nick

Bonjour à tous, Nick moi c'est Londres depuis 1977 à 4h00 de la maison en Eurostar, si tu as quelques photos sur le Japon je suis preneur ( si tu veux).

Le Japon, beaucoup de panneaux en anglais et pas mal de magasins avec des enseignes "made in France".

Et bravo à Grace Brown, elle a pris ca revanche après la 4° place à Tokyo en 2021, une belle course pas facile avec cette pluie....(y)

PS ; le tour de France féminin commence le 12 août.

Franck - I am still collecting photos from all of us who went to Japan. I'll post some in the days ahead.
Viva Grace Brown (and the Australian girls in the pool!). I will be watching every stage of the Le Femme Tour from August 12.
Cheersd

Bonjour a tous, la suite avec la course des Femmes sur route JO2024 (passage a Guyancourt a coté du Golf National). Région Ile de France (France).

Photos assez nul, mais bon souvenir, rencontre avec des Japonais, des Anglais, un Sénégalais (ou j'ai habité) et une photographe pro de Serbie.

Comme je suis une "truffe" avec un téléphone (même avec un bon) la vidéo complète est sur mon compte Astragam.

Pas mal de tris car 17 vidéos de faites.

Paris Beta version................

2024-08-05-154853.jpg

2024-08-05-154934.jpg

Bonsoir Ravier, je pense que tu peux le mettre sur ton site pour que tout le monde en profite...et je pourrais le reskinner.

Ps; j'avais fait des reskins de ton Désert, il va falloir que je les mettent sur mon site....c'est un bazar mon TRS...:LOL:

Last edited:
Bonsoir Ravier, je pense que tu peux le mettre sur ton site pour que tout le monde en profite...et je pourrais le reskinner.

Ps; j'avais fait des reskins de ton Désert, il va falloir que je les mettent sur mon site....c'est un bazar mon TRS...:LOL:

OK, je posterai le cycliste dans quelques jours et « ton Dakar » a l’air superbe, poste si tu veux tes travaux de repeinture.

Câlins, Javier

Back