thomasfrede
New member
Hello again,
I've made a little progress. The car no longer disappears, however, no matter what I try the animated doors refuse to show up.
1. the car was already finished so I added 4 dummies (b.r.Door01, etc) in position under the hinge axis.
2. then I added b.r.Main at 0,0,0.
3. I hid everything except the 2 left doors and 3 dummies.
4. Then I linked the 2 left doors to the sub-dummies and then sub-dummies to b.r.Main
5. I animated first front and then back doors. Animation runs perfect in gMax
6. I exported this as doors-left.im and doors-left.kin files to the car folder.
7. Unhid everthing and did the same with the right doors.
8. I then hid the 4 doors and 5 dummies and added an attachment dummy (a.door) at 0-0-0.
9. Exported this as ibk-Passenger-Open16.IM to the car folder
The car shows up without the doors (as saved) and then the passengers appear.
The doors never appear!
Any ideas as to what I am doing wrong. (TRS 2004)
Thanks,
TOM from Innsbruck
This is the config file:
kuid <kuid2:394032:15100:1>
origin "AT"
name ibk-Passenger-Open16
username ibk-Passenger-Open16
mass 5000
company "IVB"
region "aAustria"
origin "AT"
kind "traincar"
engine 0
enginespec <kuid:-1:42004201>
script "js_locoplus.gse"
class "Js_Locoplus"
trainz-build 2
bogey <kuid2:72730:50911>
kuid-table
{ <kuid:-3:10060>
<kuid2:72730:50911>
<kuid:-1:42004201>
schluss <kuid:72730:16806>
}
category-era-0 "1900s"
category-era-1 "1910s"
category-era-2 "1920s"
category-era-3 "1930s"
category-era-4 "1940s"
category-era-5 "1950s"
category-era-6 "1960s"
category-era-7 "1970s"
category-era-8 "1980s"
category-era-9 "1990s"
category-era-10 "2000s"
thumbnail
thumbnails {
0 {
image "$screenshot$.jpg"
width 240
height 180
}
}
obsolete-table {
}
mesh-table {
default {
mesh "ibk-Passenger-Open16.im"
auto-create 1
}
gekuppelt_vorn {
mesh "Kupplung/gekuppelt.im"
auto-create 1
att "a.limfront"
att-parent "default"
}
gekuppelt_hinten {
mesh "Kupplung/gekuppelt.im"
auto-create 1
att "a.limback"
att-parent "default"
}
ungekuppelt_vorn {
mesh "Kupplung/ungekuppelt.im"
auto-create 1
att "a.limfront"
att-parent "default"
}
ungekuppelt_hinten {
mesh "Kupplung/ungekuppelt.im"
auto-create 1
att "a.limback"
att-parent "default"
}
right-passenger-door {
mesh doors-right.im
anim doors-right.kin
auto-create 1
att "a.door"
att-parent "default"
}
left-passenger-door {
mesh doors-Left.im
anim doors-Left.kin
auto-create 1
att "a.door"
att-parent "default"
}
}
queues {
passengers {
size 16
initial-count 6
passenger-queue 1
product-kuid <kuid:-3:10060>
allowed-products {
0 <kuid:-3:10060>
}
attachment-points {
1 "a.sitpoint01"
7 "a.sitpoint07"
13 "a.standpoint13"
14 "a.standpoint14"
8 "a.sitpoint08"
4 "a.sitpoint04"
2 "a.sitpoint02"
3 "a.sitpoint03"
5 "a.sitpoint05"
6 "a.sitpoint06"
12 "a.sitpoint12"
9 "a.sitpoint09"
11 "a.sitpoint11"
10 "a.sitpoint10"
15 "a.standpoint15"
16 "a.standpoint16"
}
}
}
description "2ax lightrail open summercarriage, original condition 1892, restored, ready for service.
Im Jahre 1891 standen zur Eröffnung der „Localbahn Innsbruck – Hall i. T.“ 9 kleine, vierfenstrige Beiwagen zur Verfügung.
Bis 1900 wurden in mehreren Lieferlosen 20 weitere Fahrzeuge beschafft, von denen 5 als offene Sommerwagen ausgeführt waren.
Im Nummernschema der Localbahn trugen sie die Nummern 1 – 29. Ebenfalls 1900 folgten noch 12 gleichartige,
geschlossene Beiwagen für die Innsbrucker Mittelgebirgsbahn (Wagennummern 101 – 112), sodass insgesamt 41 derartige Beiwagen beschafft wurden.
Lieferant aller Wagen war die Waggonfabrik Joh. Weitzer in Graz. Mit dem neuen Nummernschema aus 1911 wurden diese Fahrzeuge als 101 – 141 bezeichnet.
Anfangs waren sie dunkelgrün lackiert und trugen das Tiroler Wappen und die Aufschrift des Eigentümers.
Nach der Abstellung im Jahre 1981 und der Übernahme durch die Tiroler MuseumsBahnen im Jahre 1986 wurde mit der grundlegenden Restaurierung
und der Rückführung in den Originalzustand begonnen Auf Grund der vielen Veränderungen die der Wagen im Laufe der Zeit durchmachte,
mußten viele Teile nach Originalplänen neu gefertigt werden. 2800 Arbeitsstunden und 75000.- ATS waren erforderlich, um den Wagen
in den Originalzustand zurückzuversetzen..
http://www.tmb.at/frameen.htm"
category-class "PC"
author "Thomas Frede"
organisation "-"
contact-email "thomas.frede@i-med.ac.at"
contact-website ""
license "Nur fr privaten Gebrauch / Only for non comercial"
I've made a little progress. The car no longer disappears, however, no matter what I try the animated doors refuse to show up.
1. the car was already finished so I added 4 dummies (b.r.Door01, etc) in position under the hinge axis.
2. then I added b.r.Main at 0,0,0.
3. I hid everything except the 2 left doors and 3 dummies.
4. Then I linked the 2 left doors to the sub-dummies and then sub-dummies to b.r.Main
5. I animated first front and then back doors. Animation runs perfect in gMax
6. I exported this as doors-left.im and doors-left.kin files to the car folder.
7. Unhid everthing and did the same with the right doors.
8. I then hid the 4 doors and 5 dummies and added an attachment dummy (a.door) at 0-0-0.
9. Exported this as ibk-Passenger-Open16.IM to the car folder
The car shows up without the doors (as saved) and then the passengers appear.
The doors never appear!
Any ideas as to what I am doing wrong. (TRS 2004)
Thanks,
TOM from Innsbruck
This is the config file:
kuid <kuid2:394032:15100:1>
origin "AT"
name ibk-Passenger-Open16
username ibk-Passenger-Open16
mass 5000
company "IVB"
region "aAustria"
origin "AT"
kind "traincar"
engine 0
enginespec <kuid:-1:42004201>
script "js_locoplus.gse"
class "Js_Locoplus"
trainz-build 2
bogey <kuid2:72730:50911>
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{ <kuid:-3:10060>
<kuid2:72730:50911>
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category-era-7 "1970s"
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category-era-10 "2000s"
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thumbnails {
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mesh "ibk-Passenger-Open16.im"
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Im Jahre 1891 standen zur Eröffnung der „Localbahn Innsbruck – Hall i. T.“ 9 kleine, vierfenstrige Beiwagen zur Verfügung.
Bis 1900 wurden in mehreren Lieferlosen 20 weitere Fahrzeuge beschafft, von denen 5 als offene Sommerwagen ausgeführt waren.
Im Nummernschema der Localbahn trugen sie die Nummern 1 – 29. Ebenfalls 1900 folgten noch 12 gleichartige,
geschlossene Beiwagen für die Innsbrucker Mittelgebirgsbahn (Wagennummern 101 – 112), sodass insgesamt 41 derartige Beiwagen beschafft wurden.
Lieferant aller Wagen war die Waggonfabrik Joh. Weitzer in Graz. Mit dem neuen Nummernschema aus 1911 wurden diese Fahrzeuge als 101 – 141 bezeichnet.
Anfangs waren sie dunkelgrün lackiert und trugen das Tiroler Wappen und die Aufschrift des Eigentümers.
Nach der Abstellung im Jahre 1981 und der Übernahme durch die Tiroler MuseumsBahnen im Jahre 1986 wurde mit der grundlegenden Restaurierung
und der Rückführung in den Originalzustand begonnen Auf Grund der vielen Veränderungen die der Wagen im Laufe der Zeit durchmachte,
mußten viele Teile nach Originalplänen neu gefertigt werden. 2800 Arbeitsstunden und 75000.- ATS waren erforderlich, um den Wagen
in den Originalzustand zurückzuversetzen..
http://www.tmb.at/frameen.htm"
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contact-email "thomas.frede@i-med.ac.at"
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